Reklama
Rozwiń

Jak załatwiać sprawy urzędowe w Polsce mieszkając za granicą

W sytuacji, gdy strona postępowania administracyjnego mieszka za granicą, musi ustanowić w kraju pełnomocnika do prowadzenia sprawy albo co najmniej do doręczeń. Taki obowiązek nie ciąży na niej w przypadku, gdy korzysta z doręczeń drogą elektroniczną.

Publikacja: 04.07.2015 13:00

Jak załatwiać sprawy urzędowe w Polsce mieszkając za granicą

Foto: 123RF

- Jedna ze stron postępowania dotyczącego pozwolenia na budowę mieszka obecnie w Norwegii. W toku postępowania wyraziła zgodę na doręczanie jej pism w drodze elektronicznej. Czy jeśli zrezygnuje z tej formy doręczeń, będzie musiała ustanowić pełnomocnika w Polsce?

Tak.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono