fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

W kancelariach

Baker McKenzie współpracuje z ElectroMobility Poland przy projekcie budowy polskiego samochodu elektrycznego

- Spółka ElectroMobility Poland przedstawiła dzisiaj nową markę motoryzacyjną pod nazwą „Izera” oraz prototypy pierwszego polskiego samochodu elektrycznego. Zaprezentowane zostały dwie wersje samochodu: hatchback i SUV. Za design prototypów odpowiadają projektanci włoskiej pracowni stylistycznej Torino Design – jednej z najbardziej renomowanych w motoryzacyjnym świecie. Konsultantem jest Tadeusz Jelec, uznany na świecie projektant aut. Kancelaria Baker McKenzie od samego początku projektu wspiera od strony prawnej spółkę ElectroMobility Poland.

To bardzo ważny etap projektu, dlatego chcieliśmy podzielić się efektami prac z szerokim gronem odbiorców – mówi Piotr Zaremba, prezes spółki ElectroMobility Poland. – Nieocenioną wartością jest to, że w nasze przedsięwzięcie udało się zaangażować zespół znakomitych specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Dzięki czemu prototypy wyróżniają się ciekawym, nowoczesnym designem oraz technologicznymi rozwiązaniami na światowym poziomie.

Kancelaria Baker McKenzie doradzała ElectroMobility Poland SA przy umowach z kluczowymi partnerami zagranicznymi. Zespołem prawników Baker McKenzie kieruje adwokat Jakub Falkowski przy wsparciu mec. Moniki Gebel z praktyki prawa nowych technologii.

"Większość analityków wskazuje, że przyszłość europejskiej motoryzacji będzie bez wątpienia należała do pojazdów elektrycznych. Szybki rozwój elektromobilności zmieni nie tylko sposób, w jaki będziemy korzystać ze środków transportu, ale także przyczyni się do ochrony klimatu i środowiska, choćby poprzez poprawę jakości powietrza w centrach miast. Cieszę się, że Polska dołącza do tej rewolucji, a Baker McKenzie dokłada do tego swoją cegiełkę" - mówi Jakub Falkowski.

Spółka ElectroMobility Poland SA powstała w październiku 2016 roku jako inicjatywa czterech polskich koncernów energetycznych: PGE Polska Grupa Energetyczna SA, Energa SA, Enea SA oraz Tauron Polska Energia SA. Każdy z podmiotów objął po 25% udziałów w spółce. Według planów spółki, produkcja polskiego samochodu elektrycznego ma się rozpocząć w 2023 roku.

Źródło: informacja prasowa
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA