Delta nie ujawniła szczegółów umowy z Boeingiem dotyczącej samolotów o wartości ponad 4 mld dolarów w cenach katalogowych. Przewoźnik z Atlanty przejął w  2008 r. Northwest za 2,6 mld dolarów akcjami, teraz dodał, że będzie w dalszym ciągu  odbierać  do 2019 r. B737-900ER.

Do anulowania zamówienia doszło w czasie, gdy największe amerykańskie linie lotnicze starają się zmniejszyć tempo zwiększania mocy przewozowych, a czasem likwidują nawet loty w związku z malejącymi cenami biletów. Przewoźnicy spoza Stanów, np. Norwegian, zwiększają liczbę lotów do USA, wywołując nadpodaż, która zmniejsza jednostkowe przychody.

Delta ma do odbioru 25 szerokokadłubowych A350, które zwiększą jej moce przewozowe w najbliższej dekadzie. Wcześniej w tym roku ogłosiła, że odroczy o rok - dwa lata od 2018 r. odbiór czterech A350, aby dostosować harmonogram odbioru do spodziewanej poprawy rynku międzynarodowego.