W lutym uruchomiono w Tokio program testowy systemu, który przyniósł 20-procentowy wzrost liczby kursów taksówek. System co pół godziny prognozuje liczbę potrzebnych taksówek w Tokio podzielonym na kwadraty 500x500 metrów. Wykorzystuje mechanizmy sztucznej inteligencji z funkcjami uczenia się maszyn, na podstawie informacji o zamawianych kursach, dostępności komunikacji zbiorowej, o pogodzie, dane ze smartfonów (za zgodą ich użytkowników) i o istotnych wydarzeniach, jak np. mecze czy koncerty.
W wytypowanych do testów taksówkach JapanTaxi zainstalowano tablety, na których wyświetlana jest mapa z prognozowaną liczbą zamówień oraz liczbą wolnych taksówek w danym rejonie, co umożliwia kierowcom lepsze dopasowanie się do popytu. Skraca to czas oczekiwania na taksówkę, a jednocześnie zwiększa wykorzystanie floty. System umożliwia również rejestrowanie sugestii doświadczonych taksówkarzy.
W lutym system wykazał skuteczność 94,1 proc., a sprzedaż usług wobec stycznia wzrosła o 20,4 proc. W najbliższym czasie program pilotażowy zostanie rozszerzony o kolejne kilkadziesiąt pojazdów.
Toyota odpowiada w tym programie m.in. za przetwarzanie i analizę big data na platformie MSPF (Mobility Services Platform), gromadzi dane o pogodzie, dostępności komunikacji zbiorowej i istotnych wydarzeniach w mieście. Następnie prognozy zapotrzebowania na usługi przekazywanie są JapanTaxi.
JapanTaxi. twórca i operator popularnej aplikacji do zamawiania taksówek przez telefon, opracowała aplikację przewidującą zapotrzebowanie na taksówki, z której korzystają kierowcy. Odpowiada też za zbieranie rejestrów usług, informacji o położeniu wolnych taksówek i sugestii kierowców.