Reklama
Rozwiń

Niemiecki spór o polski port kontenerowy

Nowy terminal w Świnoujściu podzielił Niemców: jedni widzą zagrożenie dla turystyki, inni szansę na rozruszanie regionu po obu stronach granicy.

Aktualizacja: 06.04.2021 12:49 Publikacja: 05.04.2021 21:00

Rozbudowa portu w Świnoujściu może być ekonomiczną szansą dla całego regionu, po polskiej i niemieck

Rozbudowa portu w Świnoujściu może być ekonomiczną szansą dla całego regionu, po polskiej i niemieckiej stronie granicy

Foto: shutterstock

Port kontenerowy w Świnoujściu przeładował w ub.r. 30 mln ton towarów. Daleko mu do takich potentatów, jak Hamburg (126,3 mln ton) czy największy w Polsce tego typu port w Gdańsku (48 mln ton). Aby umożliwić rozwój, zarząd portów Szczecin i Świnoujście postanowił zbudować w Świnoujściu głębokowodny port zewnętrzny, który będzie mógł obsłużyć jednocześnie dwa duże statki.

Po niemieckiej stronie wyspy Uznam, ok. 10 km od planowanej lokalizacji portu, leży kurort Heringsdorf, składający się z miejscowości Ahlbeck, Bansin i Heringsdorf. To ważny ośrodek turystyczny. W graniczącym z Polską landzie Meklemburgia-Pomorze Przednie 75 proc. noclegów przypada na wybrzeże.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama