fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Telekomunikacja i IT

Nie tak prosto zarejestrować kartę prepaidową

123RF
Rejestracja przedpłaconej karty ma dwie wersje. To komplikacja dla przenoszących numer.

Aby przenieść numer telefonu komórkowego do innej sieci, trzeba najpierw zarejestrować kartę SIM u swojego operatora. Dlatego też, gdy weszła w życie tzw. ustawa antyterrorystyczna, nakazująca rejestrację kart prepaid, wydawało się, że przypadków przenoszenia numerów będzie więcej, a przenosiny będą szybsze. Z informacji, które docierają do naszej redakcji, wynika jednak, że bywa odwrotnie.

Z problemem zetknęła się Netia, stacjonarny operator oferujący abonentom także usługi mobilne (sama nie ma sieci komórkowej, współpracuje z siecią Play). Telekom odnotował przypadki osób, które chciały przenieść numer telefonu komórkowego do Netii z sieci Plus. Deklarowały, że zarejestrowały już kartę prepaid i przekazywały realizację przenosin Netii. Plus odmawiał przekazania numeru, wyjaśniając, że nie został on zarejestrowany i potrzebna była jeszcze jedna wizyta w salonie telekomu.

To zaś oznaczałoby, że Plus stosuje dwie procedury rejestracji. W drugiej – prosi dodatkowo o adres, korzystając z prawa telekomunikacyjnego. Operator ten nie odpowiedział na razie na nasze pytania.

W T-Mobile i Orange usłyszeliśmy, że przy rejestracji prepaidu, czy to aby sprostać wymogom ustawy antyterrorystycznej, czy to by przenieść numer, wymagane są te same dane (imię, nazwisko, PESEL, numer telefonu). – Klient może podać również adres zamieszkania, by otrzymać dodatkowy bonus za rejestrację: 100 GB na 30 dni – informuje Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.

– U nas wystarczy zarejestrować kartę raz, np. na podstawie ustawy antyterrorystycznej, aby następnie móc ją przenieść – mówi Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play.

– Dla przeciętnego użytkownika jest kompletnie niezrozumiałe, że pomimo zarejestrowania danego numeru, pozostaje on niezarejestrowany i występują problemy przy przeniesieniu do innego operatora – mówi Karol Wieczorek, menedżer ds. PR Netii. – Oczekujemy, że odpowiednie organy państwa zadbają o interes konsumentów i wyeliminują posługiwanie się niekorzystnymi dla klientów interpretacjami zapisów prawnych.

Pytanie, jak powinny postępować telekomy, skierowaliśmy do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, nadzorującego przenoszenie numerów. Na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Może się przy tym okazać, że problem tkwi nie w ustawach, ale np. w w treści regulaminów samych operatorów, gdzie widnieje zapis o adresie do korespondencji.

Aktualizacja:

We wtorek 20 grudnia biuro prasowe Polkomtela poinformowało nas, że "każdy klient Plusa, który chce przenieść kartę może to zrobić na takich samych zasadach, jak u innych operatorów. O adres zamieszkania prosimy obecnie jedynie w sytuacji, gdy klient występuje o szczegółowy biling lub chciałby otrzymywać informacje o zmianach w regulaminach świadczenia usług. Wcześniej działając zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym operatorzy mieli prawo domagać się przy MNP również podania adresu, jednak wychodząc na przeciw klientom, procedurę zmieniliśmy już kilka tygodni temu. Jak rozumiemy zatem Netia wzywając na pomoc różne organy państwa, miała zapewne wiedzę, że problem ten nie jest związany z nami".

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA