Apetyt inwestorów na wegańskie akcje

Kalifornijska firma Beyond Meat podczas pierwszego dnia notowań przebiła oczekiwania rynkowe. Akcje wzrosły o 163 proc. , a kapitalizacja spółki wyniosła 3,8 mld dol.

Publikacja: 03.05.2019 09:30

Apetyt inwestorów na wegańskie akcje

Foto: Bloomberg

Akcje producenta wegańskich hamburgerów zostały wycenione przed debiutem na 25 dol. Podczas pierwszego dnia notowań ich cena rosła nawet do 72 dol. Na koniec handlu za walor Beyond Meat inwestorzy płacili 65.75 dol.

Firma zamierza zwiększyć inwestycje zagraniczne, fundusze zebrane z giełdy pozwolą jej także na walkę z rozwijającą się konkurencją na rynku amerykańskim, m.in. z Impossible Foods.

Wśród inwestorów Beyond Meat są m.in. Leonardo DiCaprio i twórca Microsoftu Bill Gates. 6,5 proc. udziałów posiadał także Tyson Foods, jeden z największych amerykańskich przetwórców mięsa, ale w ubiegłym tygodniu powiadomił o sprzedaży akcji. Tyson Foods zamierza inwestować w rozwój własnej linii wegańskich produktów.

Burger King razem z Impossible Foods rozpoczęli testową sprzedaż wegańskich burgerów pod nazwą Impossible Whopper w 59 restauracjach w Stanach Zjednoczonych. Test był zapewne udany gdyż Burger King, jak informuje CNN Business, planuje wprowadzić Impossible Whoppera do wszystkich swoich barów w USA.

Beyond Meat sprzedaje nie tylko burgery ale i inne wegetariańskie odpowiedniki mięsa takie jak bezmięsne "kiełbaski", czy "mieloną wołowinę".

Strata Beyond Meat za ubiegły rok wyniosła 29.9 mln dol. wobec 30.4 mln dol w roku poprzednim. Firma za to podwoiła przychody do 87.9 mln dol.

Akcje producenta wegańskich hamburgerów zostały wycenione przed debiutem na 25 dol. Podczas pierwszego dnia notowań ich cena rosła nawet do 72 dol. Na koniec handlu za walor Beyond Meat inwestorzy płacili 65.75 dol.

Firma zamierza zwiększyć inwestycje zagraniczne, fundusze zebrane z giełdy pozwolą jej także na walkę z rozwijającą się konkurencją na rynku amerykańskim, m.in. z Impossible Foods.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”