Reklama
Rozwiń
Reklama

Wino liczy straty i też chce do internetu

Do chóru browarów i producentów wódek dołączają winiarze, też chcą sprzedaży w internecie, bo pandemia ścięła sprzedaż wina.

Aktualizacja: 01.04.2020 19:50 Publikacja: 01.04.2020 18:06

Wino liczy straty i też chce do internetu

Foto: Bloomberg

Polska Rada Winiarstwa szacuje spadki sprzedaży wina. Twardych danych, jak zachował się handel winem po wprowadzenia wielu obostrzeń handlu w walce z epidemią koronawirusa jeszcze nie ma, natomiast członkowie PRW szacują swoje spadki sprzedaży na 20 proc. w sklepach detalicznych i nawet 80 proc. w sklepach specjalistycznych.

Pandemia jest więc dobrą okazją do odświeżenia postulatów – o umożliwienie handlu winem w Internecie. Obecnie zabrania tego ustawa o wychowaniu w trzeźwości. Podobne apele wystosowali już producenci piwa, zwłaszcza browary kraftowe, dołączyli się też producenci napojów spirytusowych, tradycyjnie podłączając do apelu prośbę o zniesienie nadchodzącej opłaty za tzw. małpki.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama