Chodzi o fotoradary warszawskiej Straży Miejskiej. Przestały działać w styczniu 2016 r., kiedy straże miejskie utraciły prawo do używania urządzeń rejestrujących prędkość. Teraz, po ponadrocznej przerwie, znów będą wykorzystywane na drogach stolicy. W grudniu 2016 r. Główny Inspektorat Transportu Drogowego podpisał bowiem stosowną umowę z miastem stołecznym Warszawa.
– Główny Inspektorat Transportu Drogowego przejął od warszawskiego samorządu w sumie 23 fotoradary – mówi „Rz" Wojciech Król z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Dwadzieścia zostało uruchomionych w piątek, a trzy zostaną podłączone do systemu wkrótce.
Stołeczne urządzenia są jedynymi przejętymi przez inspekcję od straży na terenie całego kraju. Powód?
– Żaden inny samorząd nie zapewnił dostosowania swoich urządzeń do działania w systemie – odpowiada Król.
Jednym z warunków przejęcia urządzeń w stolicy był ich stan techniczny, który został sprawdzony przez specjalistów z CANARD jeszcze przed formalnym przekazaniem sprzętu do Inspekcji.