Reklama

Sondaż: Wyborcy zaczęli liczyć i nabrali dystansu do „Polskiego Ładu” PiS

Rozsądek nakazuje wyborcom nie spieszyć się z ocenami Polskiego Ładu. Entuzjazmu więc nie ma, ale nadziei jest sporo.

Aktualizacja: 28.05.2021 17:48 Publikacja: 27.05.2021 19:07

Sondaż: Wyborcy zaczęli liczyć i nabrali dystansu do „Polskiego Ładu” PiS

Foto: PAP/ Mateusz Marek

IBRiS na zlecenie „Rzeczpospolitej" zapytał o ocenę Polskiego Ładu, wskazując, że „PiS ogłosiło program, który zakłada m.in. duże zmiany podatkowe; zmiany w składkach zdrowotnych; nową politykę mieszkaniową". Jak więc się on podoba obywatelom?

Zacznijmy od stopnia poinformowania. Ponad 4 proc. pytanych nie słyszało o tym programie, 6,4 proc. nie interesuje się tym tematem, a 8,3 proc. – nie ma zdania. To razem niespełna jedna piąta respondentów. Widoczna jest więc konieczność prowadzenia przez rządzących akcji informacyjnej. Być może jednak jest na to jeszcze za wcześnie, skoro nie ustalono szczegółów propozycji, nie wiadomo, jaki jest pułap, od którego traktuje się obywatela za tak bogatego, by mógł ponosić wyższe obciążenia, i kogo ostatecznie dotyczyć będzie podwyższenie kwoty wolnej od podatku, a kogo nie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Polityka
„Rzecz w tym”: w PiS nie ma klimatu stypy, ale też nie ma hurraoptymizmu
Polityka
Dwaj posłowie PIS zawieszeni „decyzją Jarosława Kaczyńskiego”. W tle sprawa gruntu
Polityka
Jacek Sasin skrytykował Sławomira Mentzena, ale w jednym przyznał mu rację. „Też bym się nie podpisał”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Niemałe koszty i wielki niedosyt. Słony rachunek za komisję ds. wpływów
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama