Działania marketingowe w podatkowych kosztach

Niektóre wydatki związane z konferencją sprzedażową mogą nosić znamiona reprezentacji. Oznacza to, że nie zostaną one ujęte przez organizatora w kosztach uzyskania przychodów.

Publikacja: 30.05.2021 06:00

Działania marketingowe w podatkowych kosztach

Foto: Adobe Stock

Spółka, która chce skutecznie konkurować na rynku z innymi podmiotami, musi podejmować różne działania o charakterze marketingowym, których celem jest dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych klientów, poprzez zapoznanie ich z informacjami na temat oferowanych przez siebie produktów. Niewątpliwie jednym z popularniejszych sposobów na łatwe dotarcie do klienta jest organizacja konferencji sprzedażowych, na których klienci mogą poznać zalety oferowanych przez spółkę produktów, co może przyczynić się do podjęcia decyzji o ich zakupie. Organizacja takiego przedsięwzięcia wiąże się jednak z poniesieniem pewnych wydatków. Co do zasady, spółka zaliczy je do kosztów uzyskania przychodów, jeśli nie będą one posiadały znamion wydatków o charakterze reprezentacyjnym.

Pozostało 90% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów