Reklama

Dlaczego nauczyciele będą strajkować? „Takiego poruszenia jeszcze nigdy nie było”

- Pani Zalewska naruszyła cały system edukacji w Polsce. Dokonano potężnych spustoszeń – mówił w piątkowym programie #RZECZoPRAWIE Jarosław Pytlak, dyrektor zespołu szkół STO na warszawskim Bemowie.

Aktualizacja: 23.03.2019 12:56 Publikacja: 23.03.2019 07:40

Piotr Pytlak

Piotr Pytlak

Foto: rp.pl

mat

Dyrektor Jarosław Pytlak mówił o przyczynach ogromnego - niespotykanego w przeszłości - poruszenia w środowisku nauczycieli.

Jego zdaniem praprzyczyna strajku leży w fatalnej sytuacji szkolnictwa wywołanej całym szeregiem zdarzeń, także reformą, która w jego opinii została zorganizowana na kolanie pod założoną z góry tezę, bez przemyślenia. – Przez ostatnie 2 lata jako dyrektor zajmuje się ogarnianiem tego, co zaszło. Czyli likwidacją gimnazjum, które wcale nie było takie złe, jak się powszechnie uważa, a także wtłaczaniem 13, 14 i 15- latków z powrotem do szkół podstawowych, czego ani nie chcą, ani nie potrzebują – narzekał dyrektor. - W natłoku tych wydarzeń nauczyciele nagle odczuli, że nie są w stanie ogarnąć tego wszystkiego co dzieje się w szkołach, i czego się od nich wymaga – dodał.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
Stracą sędziowskie togi i stan spoczynku. Plan PiS na sądownictwo po wyborach
W sądzie i w urzędzie
Jak długo trzeba spodziewać się wizyty komornika? Sąd Najwyższy rozstrzygnął
Prawo karne
„Dom zły” w Czernikach. Kazirodca usłyszał pierwszy wyrok
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Dane osobowe
Słona kara za wyciek danych jednej osoby. Ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama