Ameryka od lat rozpala wyobraźnię wielu inwestorów. – Nie jest dla nich problemem nawet długa podróż – mówi Joanna Kaczyńska, dyrektor generalny firmy Nieruchomości za Granicą. – Najchętniej kupowane są domy na wynajem.
Bardzo popularne, jak mówi Joanna Kaczyńska, są okolice Orlando. – Inwestorzy kupują tu nieruchomości z myślą o przyjeżdżających do Disney Worldu turystach – mówi. – Turyści często podróżują całymi rodzinami, a wynajem pokojów w hotelu to duży koszt. Dlatego też wynajmują na Florydzie całe domy, w których jest od czterech do sześciu sypialni. Koszty wynajmu takiego budynku są dużo niższe. Właściciele czerpią więc dobre zyski z najmu.
Obok typowych inwestorów są też klienci, którzy spędzają na Florydzie część roku, a gdy wracają do Polski, wynajmują swoje nieruchomości.
Blisko Disneylandu
Magdalena Kuciewicz, doradca z Poland Sotheby's International Realty, potwierdza, że zainteresowanie Polaków nieruchomościami na Florydzie rośnie, mimo że wśród wielu inwestorów nadal panuje przekonanie, że na zakup domu czy apartamentu w tym regionie stać tylko osoby bardzo zamożne. – W rzeczywistości ceny są tam niejednokrotnie niższe niż w europejskich kurortach – zauważa. – To bardzo perspektywiczny pod względem inwestycyjnym rynek. Na atrakcyjność inwestycyjną tego regionu wpływa przede wszystkim dobrze rozwinięta infrastruktura, przejrzyste warunki prawne oraz stosunkowo duża popularność projektów condohotelowych – dodaje.
Przedstawicielka Poland Sotheby's International Realty podkreśla, że na Florydzie znajdziemy charakterystyczne dla kultury amerykańskiej atrakcje – m.in. ekskluzywne pola golfowe, infrastrukturę do uprawiania różnego rodzaju sportów wodnych, komfortowe porty jachtowe. – Miłośnicy sportów wodnych szczególnie upodobali sobie ten region i to właśnie w Fort Lauderdale każdego roku odbywa się Miami International Boat Show – opowiada Kuciewicz. – Fanom miejskich klimatów ten region oferuje piękne zakątki z malowniczymi budynkami KeyWest. Dzięki dynamicznemu rozwojowi biznesu oraz szerokiej ofercie rozrywkowej Miami stało się także ważnym centrum biznesowo-kulturalnym, plasując się w wielu rankingach zaraz za Nowym Jorkiem.