Najczęstszymi zagranicznymi gośćmi na stronie internetowej sieciowej agencji Metrohouse są mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemiec.

Ci szukają...

– Czołówka nie zmienia się od lat. Licznie reprezentowani są także mieszkańcy Norwegii i Holandii - mówi Marcin Jańczuk z Metrohouse. - Wejścia na stronę w dużej mierze odzwierciedlają kierunki emigracji zarobkowej Polaków. W zestawieniu 10. krajów, które najczęściej poszukują nieruchomości w Polsce próżno szukać reprezentantów pozaeuropejskich państw. Poza USA, skąd wejścia są generowane głównie z największych ośrodków polonijnych, m.in. Chicago, Denver, Los Angeles czy Nowy Jork, nie znajdziemy dużej reprezentacji innych dalekich krajów – zastrzega ekspert.

Komentuje, że choć istnieje spora grupa potencjalnych inwestorów z zagranicy, kierunki aktywności wskazują na duże zainteresowanie osób, które wyjechały z Polski do innych krajów europejskich w poszukiwaniu pracy. - Zresztą takie osoby bardzo często inwestują w Polsce w nieruchomości, które w porównaniu z zachodnioeuropejskimi cenami, są mimo wszystko nadal relatywnie niedrogie - zwraca uwagę Marcin Jańczuk. - Co ciekawe, wizyty na stronie www. z poszczególnych części świata najczęściej nie przekładają się na realne zainteresowanie, którego odzwierciedleniem jest współpraca z agentem nieruchomości. Doskonały przykład to statystyki dotyczące zarejestrowanych zagranicznych klientów, którzy współpracują z pośrednikami naszej agencji.

... ci kupują

Jak podaje ekspert Metrohouse, najczęstszymi zagranicznymi klientami byli Ukraińcy, którzy w Polsce nie tylko poszukują nieruchomości do wynajmu, ale też coraz częściej do zakupu. - Liczba obsługiwanych Ukraińców jest kilkukrotnie większa niż drugiej w zestawieniu nacji – Chińczyków, którzy coraz częściej poszukują w Polsce domów i mieszkań do zakupu – mówi Marcin Jańczuk. - Wśród bardzo często obsługiwanych zagranicznych klientów znajdziemy także Białorusinów i Niemców. W zestawieniu na wysokiej pozycji są też obywatele Indii, coraz częściej zatrudniani w Polsce na budowach, w branży kurierskiej, ale także na wyspecjalizowanych stanowiskach w branży IT. W pierwszej dziesiątce klientów pojawiają się także obywatele Rosji, Włoch, Turcji, Wielkiej Brytanii czy Wietnamu.

Obywatele innych państw poszukują najczęściej szukają mieszkań (78 proc. wszystkich klientów). 17 proc. obcokrajowców pyta o domy. Niewielu interesuje się rynkiem działek.