fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media

Pełnomocnik Obajtka żąda wycofania materiałów "Wyborczej"

Fotorzepa/ Piotr Guzik
Usunięcia opublikowanych w "Gazecie Wyborczej" artykułów, przeprosin i wpłaty 200 tys. na Stowarzyszenie Zespół Tourette'a żąda pełnomocnik prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka Maciej Zaborowski.

Zaborowski podkreślał, że publikacje "Gazety Wyborczej" - mieszanka insynuacji i pomówień, jak je nazwał -  oparte są na niezweryfikowanych nagraniach, niesprawdzonych informacjach i słowach osób skazanych prawomocnymi wyrokami,  "w sposób bezprecedensowy" naruszają dobra osobiste prezesa Orlenu, "dobra w postaci czci, dobrego imienia i prawa do prywatności" .

- To medialny lincz - stwierdził pełnomocnik.

Czytaj więcej:

"Gazeta Wyborcza" publikuje "taśmy Obajtka". Orlen odpowiada

Opublikowano nowe "taśmy Obajtka"

Prof. Dudek: Sprawa Obajtka to wizerunkowa porażka PiS

Zaborowski podkreślał, że w publikacjach naruszono jedno z podstawowych praw konstytucyjnych - domniemania niewinności, zaś sposób, w jaki zrobiła to "Gazeta Wyborcza" i metody, jakimi się posłużyła, "nie ma nic wspólnego z rzetelnością dziennikarską".

Zgodnie z wczorajszymi doniesieniami mediów, w piśmie przedsądowym w  imieniu swojego klienta Zaborowski zażądał wycofania opublikowanych przez "Gazetę Wyborczą" materiałów, opublikowania szeregu przeprosin" i wpłaty 200 tys. zł na cel charytatywny - na konto Stowarzyszenia Syndrom Tourette'a.

W piśmie wyznaczono termin, do którego wymienione warunki powinny zostać spełnione. Jeśli tak się nie stanie, pełnomocnik Obajtka zapowiedział dalsze kroki prawne.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA