fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Gremi Media wchodzi na giełdę

Fotorzepa/Grzegorz Psujek
Wydawca „Rzeczpospolitej" i „Parkietu" przyspiesza ekspansję.

Debiut Gremi Media na NewConnect to zwieńczenie sześciu lat budowy grupy mediowej przez krakowskiego przedsiębiorcę Grzegorza Hajdarowicza, a zarazem trampolina do dalszego rozwoju. Wartość spółki budowana jest wokół „Rzeczpospolitej" i „Parkietu", tytułów koncentrujących się na biznesie, finansach i prawie, skierowanych do profesjonalnych odbiorców.

Motorem napędowym jest zaś szybko rosnący segment cyfrowy.

– Wydawcy powinni stawiać na dywersyfikację, przy czym chodzi nie tylko o produkowanie cyfrowych tekstów, ale także treści fotograficznych czy wideo – wskazuje Michał Kreczmar, dyrektor ds. cyfrowej transformacji w PwC Polska.

Gremi Media sukcesywnie podąża tą ścieżką. Segment cyfrowy przynosi spółce już jedną trzecią przychodów. Wzrost przychodów wobec zeszłego roku wynosi tu niemal 40 proc.

„Rzeczpospolita" już dziś jest liderem gazetowych e-wydań, a „Parkiet" odznacza się najwyższym na rynku udziałem e-wydań w sprzedaży ogółem. Dynamicznie rozwija się także telewizja internetowa na portalach rp.pl i parkiet.com.

– Druga dekada tego stulecia to dla prasy okres najpoważniejszego w historii testu weryfikującego wydawców pod kątem umiejętności przystosowania się do nowych realiów. Stawiamy na cyfryzację, z producenta treści stajemy się wszechstronnym dostawcą usług i produktów – mówi Dariusz Bąk, prezes Gremi Media.

Spółka obecnie wyceniana jest na ćwierć miliarda złotych. Grzegorz Hajdarowicz wierzy, że jej wartość szybko się podwoi. W Stanach Zjednoczonych wydawcy korzystają z hossy na giełdach. Wartość właściciela tytułu „The New York Times" w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 56 proc., a „Chicago Tribune" i „Los Angeles Times" o około 45 proc.

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA