2,5 mld zł, o 8 proc. więcej niż rok temu, wydali reklamodawcy w Polsce w II kwartale br. – oszacował koncern Agora w sprawozdaniu półrocznym. Według niego najszybciej rosły nakłady na reklamę w internecie (13 proc. rok do roku) i radiu (9 proc.). O 8 proc. wyższe niż przed rokiem były wpływy nadawców telewizyjnych, do których należy nadal największy (47 proc.) kawałek reklamowego tortu.
Dane te sprawiły, że zarząd Agory zweryfikował szacunki dla reklamowego rynku na cały rok. O ile wcześniej spodziewał się, że urośnie on w tym roku o 2–4 proc., to obecnie spodziewa się wzrostu o 3,5–5,5 proc.
Weryfikacji poddano wyliczenia dla kilku segmentów, przede wszystkim dla telewizji. Agora poprzednio sądziła, że segment ten zwiększy wpływy reklamowe w br. o 1–3 proc. Obecnie uważa, że będą one o 4–6 proc. wyższe niż w 2017 roku. W ten sposób doszlusowano do zapowiedzi zarządu Cyfrowego Polsatu z marca, że wydatki na telewizję w Polsce urosną w tym roku o „średnią jednocyfrową wartość".
Cyfrowy Polsat nie zmienił potem szacunku, choć Maciej Stec, członek zarządu spółki, przyznawał, że odnotowane w I kw. br. przez ten segment zwyzki (o 9,6 proc., do 999 mln zł) nieco zaskoczyły grupę Zygmunta Solorza.