Życie Polaków przenosi się do smartfonów

Badania pokazują, że rośnie nasza aktywność w kanale mobilnym. Klikamy w telefon na potęgę. Co w nim mamy? Facebooka, YouTube'a i Gmaila. Ściągamy też aplikacje Allegro i Rossmanna.

Aktualizacja: 25.04.2018 09:21 Publikacja: 24.04.2018 21:00

Życie Polaków przenosi się do smartfonów

Foto: 123RF

Coraz rzadziej zaglądamy do komputerów i tabletów. Jeszcze w 2016 r. na tych urządzeniach spędziliśmy niemal 64 proc. czasu, w którym surfowaliśmy w internecie. Pozycja pecetów i tabletów mocno jednak słabnie na rzecz smartfonów. Te angażują już 40 proc. naszego czasu spędzonego online – wynika z badań firmy Mobee Dick, udostępnionych „Rzeczpospolitej".

Intensywność wykorzystania tzw. kanału mobilnego, a w efekcie również zasięg aplikacji, wyraźnie rośnie. W dziesiątce tych najpopularniejszych w naszym kraju są nie tylko YouTube (zasięg 66,5 proc.), Messenger (43,2 proc.), Facebook (39,2 proc.) czy Google Maps (37 proc.) i Gmail (28,9 proc.), ale też adresowane do rodzimego odbiorcy OLX (15,5 proc.), Allegro (13,2 proc.) czy Rossmann (11,9 proc.).

Pozostało 89% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji