O wejściu na polski rynek poinformowano w trakcie prezentacji w ramach targów CES, które odbywają się właśnie w Las Vegas. Podczas konferencji prasowej Reed Hastings potwierdził, że Netflix wchodzi do Polski, a także do Indii, Rosji, Nigerii, Arabii Saudyjskiej, Singapuru oraz Południowej Korei.

Jest to największy serwis wideo na życzenie działający na świecie. Usługa jest ogromnym hitem m.in. w Stanach Zjednoczonych, gdzie w godzinach popołudniowych odpowiada za ok. 37 proc. całego ruchu w amerykańskim Internecie!

Opłaty dla klientów z Polski: pakiet Basic za 7,99 euro, Standard za 9,99 euro i Premium za 11,99 euro. Do rozpoczęcia płatnej subskrypcji konieczne jest podpięcie karty kredytowej, podobnie jak to ma miejsce na przykład w Amazonie. Nowym użytkownikom przysługuje bezpłatny miesiąc próbny.

Netflix to nie tylko najbardziej znana wypożyczalnia, ale także firmuje swoim logiem produkcje takich seriali jak House of Cards, Daredevil czy Marco Polo. Usługa dostępna jest prawie na wszystkich możliwych platformach w formie aplikacji lub usługi w przeglądarce.

Firma powstała w 1997 roku jako wysyłkowa wypożyczalnia filmów wideo. Teraz jest obecny w 130 krajach na całym świecie udostępniając filmy w ponad 40 krajach świata. Pod koniec 2015 roku serwis miał 69,17 mln subskrybentów, z czego 43 mln w USA.