Już w piątek zaczyna się nowy sezon La Liga. Wszystkie 380 mecze ligowe zostaną pokazane na Facebooku. Będą one dostępne dla kibiców z Indii, Afganistanu, Bangladeszu, Bhutanu, Nepalu, Malediwów, Sri Lanki i Pakistanu.
- Przez ostatnie dwa lata chcieliśmy oferować nasze treści jak najszerszej publiczności. Partnerstwo z Facebookiem, który ma 270 milionów użytkowników w Indiach jest dla nas kluczowe – mówi Alfredo Bermejo, dyrektor ds. strategii cyfrowej w La Liga. Warto dodać, że cały subkontynent indyjski to 348 mln użytkowników.
Czytaj także: Facebook ofiarą własnego sukcesu. Klienci masowo usuwają konta
Niestety nie podano szczegółów finansowych umowy. Wcześniej prawa do nadawania meczów La Liga w tym regionie miało Sony Pictures Network. Za możliwość transmisji meczów w latach 2014-2018 zapłaciło 32 mln dol.
Facebook rozpoczął przygodę z transmitowaniem wydarzeń sportowych w 2017 r. nadając cotygodniowe mecze Major League Baseball - najważniejszej amerykańskiej ligi baseballu.