Mecze hiszpańskiej La Liga niebawem za darmo na Facebooku

Niestety tylko na subkontynencie indyjskim. Hiszpańska La Liga ogłosiła we wtorek przełomową umowę z Facebookiem. Mieszkańcy subkontynentu indyjskiego będą mogli obejrzeć wszystkie mecze z najbliższych trzech sezonów za darmo w sieci społecznościowej.

Aktualizacja: 15.08.2018 07:51 Publikacja: 14.08.2018 20:41

Mecze hiszpańskiej La Liga niebawem za darmo na Facebooku

Foto: AFP

Już w piątek zaczyna się nowy sezon La Liga. Wszystkie 380 mecze ligowe zostaną pokazane na Facebooku. Będą one dostępne dla kibiców z Indii, Afganistanu, Bangladeszu, Bhutanu, Nepalu, Malediwów, Sri Lanki i Pakistanu.

- Przez ostatnie dwa lata chcieliśmy oferować nasze treści jak najszerszej publiczności. Partnerstwo z Facebookiem, który ma 270 milionów użytkowników w Indiach jest dla nas kluczowe – mówi Alfredo Bermejo, dyrektor ds. strategii cyfrowej w La Liga. Warto dodać, że cały subkontynent indyjski to 348 mln użytkowników.

Czytaj także: Facebook ofiarą własnego sukcesu. Klienci masowo usuwają konta

Niestety nie podano szczegółów finansowych umowy. Wcześniej prawa do nadawania meczów La Liga w tym regionie miało Sony Pictures Network. Za możliwość transmisji meczów w latach 2014-2018 zapłaciło 32 mln dol.

Facebook rozpoczął przygodę z transmitowaniem wydarzeń sportowych w 2017 r. nadając cotygodniowe mecze Major League Baseball - najważniejszej amerykańskiej ligi baseballu.

Umowa z La Liga pokazuje, że rośnie zainteresowanie grup technologicznych sportem. Chcą tym ruchem zatrzymać młodych widzów na swoich platformach. Np. Amazon zdobył prawa do pokazywania 20 meczów w sezonie z angielskiej Premier League. Mecze będzie można obejrzeć w Wielkiej Brytanii począwszy od 2019 r.

Już w piątek zaczyna się nowy sezon La Liga. Wszystkie 380 mecze ligowe zostaną pokazane na Facebooku. Będą one dostępne dla kibiców z Indii, Afganistanu, Bangladeszu, Bhutanu, Nepalu, Malediwów, Sri Lanki i Pakistanu.

- Przez ostatnie dwa lata chcieliśmy oferować nasze treści jak najszerszej publiczności. Partnerstwo z Facebookiem, który ma 270 milionów użytkowników w Indiach jest dla nas kluczowe – mówi Alfredo Bermejo, dyrektor ds. strategii cyfrowej w La Liga. Warto dodać, że cały subkontynent indyjski to 348 mln użytkowników.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji