Firma z Cupertino przejęła w ubiegłym miesiącu aplikację i usługę Texture, zwaną "Netflixem dla czasopism". Pozwala ona subskrybować ponad 200 czasopism jednocześnie za stałą opłatę w wysokości 9,99 dol. miesięcznie.

Jak twierdzą źródła Bloomberga wkrótce po przejęciu Apple miało zwolnić około 20 spośród 100 pracowników Texture. Pozostali zostali wcieleni do zespołu Apple News, który ma budować właśnie nową usługę premium. Oczekuje się, że Apple News w nowej wersji, z ofertą subskrypcji będzie dostępna na rynku w przyszłym roku. Część przychodów z subskrypcji trafi do wydawców czasopism, które będą częścią programu - twierdzą rozmówcy Bloomberga, którzy prosili o anonimowość. Apple odmówiło komentarza w tej sprawie.

Bloomberg zauważa, że nowa, uproszczona usługa subskrypcji obejmująca wiele publikacji może ożywić zainteresowanie Apple News i wygenerować nowe przychody w podobnym modelu, jak dostępna również za 9,99 dol. miesięcznie usługa Apple Music. Ta usługa również została zbudowana dzięki przejęciu: Apple kupiło w 2014 r. firmę Beats Music za 3 miliardy dolarów. W tym czasie Beats Music miało mniej niż milion subskrybentów, a Apple udało się powiększyć bazę klientów do 40 milionów płatnych użytkowników.

Apple potrzebuje takich sukcesów, aby zrealizować śmiały cel postawiony przed swoim działem usług - zauważa Bloomberg. Sprzedaż w tym segmencie wzrosła o 23 procent do 30 miliardów dolarów w ostatnim roku. Szefostwo Apple twierdzi, że w 2021 roku osiągnie poziom 50 miliardów dolarów przychodu.