Boeing miał w swym karnecie zamówień do końca listopada 690 samolotów netto (po odliczeniu rezygnacji i zmiany modeli). Airbus w tym samym okresie osiągnął 380 sztuk.
Teraz linia lotnicza Green Africa z Lagos zamówiła u Amerykanów wstępnie 50 sztuk B737 MAX 8 z opcją kupna następnych 50, co daje w cenach katalogowych wartość 11,7 mld dolarów. To największe zamówienie z Afryki dotyczące najbardziej popularnych samolotów wąskokadłubowych Boeinga — podały obie strony.
Czytaj także: Optymistyczna prognoza Boeinga na lata 2018-37
Odrębnie tania filia Saudi Arabian Airlines, flyadeal — która dotąd używała tylko wąskokadłubowych airbusów — zamówiła wstępnie 30 MAXów z opcją na dalsze 20 — wszystkie w konfiguracji jednej klasy, zabierające po 189 pasażerów; całość ma wartość 5,9 mld dolarów.
Airbus i Boeing prowadzą od lat zażartą walkę o zamówienia na najnowsze ekonomiczne wersje samolotów wąskokadłubowych z rodziny A320neo i B737 MAX. Obie strony twierdzą, że ich produkty są lepsze od wyrobów konkurenta, ale Airbus ma w dalszym ciągu większy udział w tym segmencie rynku mimo gorszego 2018 roku i zmian w kierownictwie.