W 2015 r. brytyjskiego przewoźnika uznano za najlepszego na krótkich trasach, ale od tamtej pory spadał w ankiecie grupy konsumenckiej Which, w tym roku spadł o dwa miejsca. W ocenie tras międzykontynentalnych wypadł jeszcze gorzej, zajmując przedostatnie miejsce, wygrał jedynie z American Airlines. W tym segmencie najlepszy okazał się Singapore Airlines - odnotował Reuter.
W łącznej ocenie klientów BA zdobył 55 proc. dobrych ocen za loty na krótkich trasach, o 1 punkt więcej niż w 2018 r, oraz 55 proc. w lotach dalekiego zasięgu po 58 proc. przed rokiem. Ryanair poprawił wynik do 44 proc. z 40 proc.
Rzeczniczka British Airways stwierdziła, że to opracowanie nie odzwierciedla własnych ustaleń przewoźnika. - Nasze dane pokazują, że poziom zadowolenia klientów wzrósł i nadal rośnie - powiedziała.
Ryanair wypadł najgorzej na krótkich trasach, podobnie jak przed rokiem, jego brytyjski konkurent easyJet znalazł się w środku, a inna tania linia Jet2 była jedną z najlepszych. Wyjeżdżający na urlop skarżyli się, że Ryanair każe im płacić ze wszelkie dodatki, także za bagaż, w BA nisko ocenili jakość posiłków i napojów, komfort foteli i stosunek jakości do ceny biletu.
Od 2017 r. linia przestała oferować bezpłatne posiłki w klasie ekonomicznej na krótkich trasach. Na jej reputację miały też wpływ ostatnio problemy techniczne: awarie systemu komputerowego i 48-godzinny strajk pilotów we wrześniu.