Dodał, że tę operację mogła zatwierdził ekipa obecnego prezydenta Michela Temera, ale ludzie nowego prezydenta chcieli zapoznać się ze szczegółami tego przedsięwzięcia.
W lipcu obie firmy podały o umowie w sprawie spółki j.v., w której Boeing przejmie 80 proc. za 4,8 mld dolarów.
Brazylijczycy przygotowali jednak Amerykanom niemiłą niespodziankę. W "wianie" do spółki wnoszą stratę netto 84 mln reali (21 mln dolarów) poniesioną w III kwartale z powodu mniejszych dostaw samolotów cywilnych. Rok temu Embraer miał zysk 355 mln reali. Łączne obroty zmalały o 12 proc., a działu samolotów cywilnych o 30 proc.
Dział samolotów dyspozycyjnych poniósł po 9 miesiącach stratę operacyjną 32 mln reali, a dział samolotów wojskowych 443 mln. Pierwszy powinien poprawić się w 2019 r., wyniki finansowe drugiego są niemożliwe do przewidzenia, bo zależą w dużym stopniu od zamówień sił zbrojnych Brazylii.
Wartość potwierdzonych zamówień zmalała w kwartale do poziomu najniższego od 5 lat, bo JetBlue przerzucił swoje do Airbusa. Producent usunął ponadto z listy zamówienie na 100 sztuk z powodu niepewności, czy piloci zgodzą się latać samolotami E175-E2 w regionalnych liniach w Stanach.