Reklama

XL Airways znika z rynku

Izba handlowa sądu w Bobigny ogłosiła postępowanie likwidacyjne francuskiej linii lotniczej, pracę straci okpło 600 osób

Publikacja: 05.10.2019 16:35

XL Airways znika z rynku

Foto: Bloomberg

Wiceminister transportu Francji Jean-Baptiste Djebbari stwierdził z ubolewaniem, że żadna oferta nie zyskała aprobaty. "Skarb państwa wspierał linię w szukaniu rozwiązania, zwłaszcza pomagał w nawiązaniu rozmów z jej akcjonariuszami i głównymi dostawcami. Teraz będzie wspierać ją w postępowaniu likwidacyjnym" — stwierdził w komunikacie.

Szczególnie personel XL Airways zostanie otoczony opieką, aby zapewnić ludziom jak najszybszy powrót do pracy, zwłaszcza dzięki ofertom szkolenia i zmiany kwalifikacji — agencja Reutera omawia komunikat. Wiceminister dodał, że rząd śledzi również „z największą uwagą" sytuację pasażerów. Linia latała na Karaiby, do zamorskiego terytorium Francji na wyspę La Réunion i do kilku miast w Stanach Zjednoczonych.

Więcej bankructw w tym roku

„W 2019 roku nastąpił najszybszy w historii lotnictwa wzrost bankructw" — stwierdziła firma doradcza IBA, która liczy zwroty samolotów firmom leasingowym i ustaliła, że dotychczas upadło 17 linii lotniczych. Upadłość ogłosiły między innymi indyjska Jet Airways i brazylijska Avianca, sytuację pogorszyło bankructwo najstarszego biura podróży Thomasa Cooka. W ostatnich miesiącach upadły też też francuskie linie Aigle Azur, a także Germania, brytyjska Flybmi i słoweńska Adria.

Mogą pojawić się następne bankructwa, bo ostra konkurencja tanich przewoźników wycina najsłabszych, a silny dolar spowodował wzrost cen paliwa, co szkodzi tym, którzy sprzedają bilety za euro czy funty, a kupują samoloty i paliwo za dolary.

- W ostatnim kwartale przed zimą na północnej półkuli, dochodzi zwykle do większej liczby upadłości — stwierdził prezes IBA Phil Seymour. Amerykańskim liniom udało się ochronić, bo ich naturalnym zabezpieczeniem były koszty i dochody w dolarach — dodał.

Reklama
Reklama

Fala bankructw stworzyła okazje silniejszym - mogą przejmować samoloty, połączenia i sloty na lotniskach po tych, którzy wypadli z rynku. Tania linia indyjska SpiceJet właśnie ogłosiła, że może przejąć boeingi 737 MAX zamówione przez Jet Airways. — Okazje pojawiają się z takich wpadek jak Thomasa Cooka — powiedział Reuterowi prezes Ryanaira Michael O'Leary. — Rozmawiamy z kilkoma firmami leasingowymi o przejęciu trochę airbusów, żeby uruchomić je latem w Laudamotion — dodał.

Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Transport
Kłopoty z A320 nie mają końca. Airbus tnie prognozę dostaw
Transport
Białoruś znów będzie śledzić tiry z Unii. Wprowadza plomby nawigacyjne
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
To będzie zima stulecia. Wysyp połączeń na polskich lotniskach
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama