Rozmowy trzech ministrów włoskiego rządu z Komisją Europejską nie dały rezultatu z powodu różnic zdań dotyczących sprzedania przez nową linię połowy działek czasowych startów i lądowań (slotów) na lotnisku Linate w Mediolanie, dotychczasowej nazwy i programu lojalnościowego — przypomniał Reuter.

- Nadal uważam, że możemy znaleźć możliwe do wykonania rozwiązanie. ITA musi być realną firmą, należy odejść od zachowania ciągłości, bo inaczej ITA będzie odpowiadać za Alitalię. Inwestycje w ITA muszą być zgodne z normami rynkowymi, więc inwestycje włoskiego skarbu państwa mają dawać zwrot, co zadowoli prywatnych inwestorów — powiedziała i dodała, że czeka teraz na nowe propozycje Rzymu.

Stwierdziła również, że jest bardzo blisko podjęcia decyzji o pomocy publicznej 1,3 mld euro przyznanej Alitalii od 2017 r., ale nie ujawniła szczegółów.