Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 04.05.2020 06:33 Publikacja: 03.05.2020 21:00
Foto: shutterstock
Prawa konsumentów, w tym pasażerów samolotów czy klientów biur podróży, to dobra wyjątkowo uważnie chronione przez Komisję Europejską. – Konsumenci w UE są chronieni najlepiej na świecie. Nie zamierzamy tego zmieniać w czasie pandemii, w sytuacji kryzysu turystyki czy linii lotniczych. Klienci i pasażerowie muszą mieć prawo do odzyskania pieniędzy – mówiła „Rzeczpospolitej" niedawno Věra Jourová, wiceprzewodnicząca KE. Przyznała, że potrzebna jest pomoc dla przewoźników czy biur podroży, którzy zmagają się z brakiem płynności i trudno im sprostać oczekiwaniom klientów na zwrot w gotówce za zapłacone, a niezrealizowane usługi. I że możliwe są vouchery zamiast gotówki. – Możemy o tym rozmawiać, ale to do konsumenta ostatecznie będzie należał wybór – mówiła Jourová. Z kolei Adina Valean, komisarz ds. transportu, w wywiadzie dla holenderskiego dziennika „NRC" (Holandia już zezwoliła firmom na oferowanie voucherów) zapowiedziała kroki prawne. – Komisja podejmie działania przeciwko decyzjom naruszającym prawo europejskie – powiedziała Rumunka.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Niemiecka Grupa Lufthansy zaczyna potężną reorganizację. Mniej samodzielności dla przejętych linii. Zmiany zos...
Białorusini jako sukces komunikują zdjęcie amerykańskich sankcji na swojego narodowego przewoźnika - Belavię. To...
Boeing 737 MAX, który przyleciał do na krakowskie lotnisko Balice wypadł z pasa. Zatrzymał się na pasie zieleni....
Rosyjskiemu reżimowi udało się zarejestrować w Norwegii firmę ubezpieczeniową, która wystawiła fałszywe dokument...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas