Reklama

Pasażerom pieniądze się należą. Linie wolą nie płacić

Kryzys wywołany pandemią koronawirusa uziemił linie lotnicze i pasażerów. Ci, którzy mieli wykupione bilety na podróże w czasie zarazy chcą teraz odzyskać swoje pieniądze. Przewoźnicy robią wszystko, aby zatrzymać je jak najdłużej. Najchętniej na zawsze.

Publikacja: 02.04.2020 14:27

Pasażerom pieniądze się należą. Linie wolą nie płacić

Foto: AFP

Taka postawa przewoźników jest niezgodna z prawem. Za nieodbyte podróże pasażerom pieniądze się po prostu należą. Chyba, że chcą wesprzeć przewoźników w tych trudnych czasach i są gotowi na zamrożenie gotówki.

Tuż po wybuchu pandemii, kiedy już było oczywiste, że transport lotniczy stanie jej pierwszą i być może największą ofiarą, kancelarie prawne wyspecjalizowane w odzyskiwaniu odszkodowań od linii lotniczych poinformowały, że zawieszają dochodzenie roszczeń w imieniu pasażerów. Teraz jednak, kiedy wiadomo, że drastyczne ograniczenie w transporcie lotniczym przedłuży się nawet do późnej jesieni, a pasażerowie nie są w stanie wyegzekwować odszkodowań za opóźnione i odwołane rejsy, bo linie potrzebują gotówki, firmy żyjące z odzyskiwania wpłat ich klientów znów się uaktywniły.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama