Guillaume Faury, który zwolni w lutym fotel prezesa i przejdzie na stanowisko prezesa działu samolotów cywilnych Airbusa, zostawia swemu następcy - jeszcze nieznanemu - zadanie ustalenia nowej roli ciężkiego śmigłowca nowej generacji X6, którego wejście do eksploatacji przewidziano w 2020 r.
Prace nad koncepcją X6 wykazały, że pewnym przelotowym technologiom brak jeszcze dopracowania, a popyt na duże maszyny do transportu ludzi jest niepewny - stwierdził Faury podczas telekonferencji. - Dopóki nie znajdziemy właściwego rozwiązania tych wyzwań technologicznych i handlowych, to nie uruchomimy tego programu w obecnej postaci. To nie znaczy, ze to koniec z X6, ale jest możliwe, że stanie się czymś innym od tego co zakładaliśmy przystępując do etapu koncepcji - powiedział
Komisja Europejska zezwoliła w czerwcu 2017 na udzielenie przez Niemcy i Francję pomocy 377 mln euro na projektowanie X6.
Rośnie sprzedaż Super Pum
W końcu 2017 r. grupa z Marignane pod Marsylią miała zamówienia na 692 śmigłowce, uzyskała w całym roku zamówienia netto na 335 sztuk, po 353 rok wcześniej. Przed rezygnacjami zamówienia brutto wynosiły 350 sztuk (388 w 2016 r.), ale dotyczyły 54 ciężkich Super Puma wobec 23 rok w 2016 r. To X6 ma je zastąpić.
W dwóch ostatnich latach klienci na te maszyny pochodzili z sektora cywilnego (misje poszukiwawczo-ratunkowe) albo wojskowego, a nie z sektora ropy i gazu, co oznacza zmianę tendencji na rynku, ale trudno jeszcze powiedzieć, czy będzie trwała - stwierdził G.Faury.