Reklama

Zgromadzone mile to wielkie obciążenie dla linii lotniczych

Uczestnicy programów lojalnościowych linii lotniczych muszą mieć świadomość, że ich mile/punkty zgromadzone podczas podróży jeszcze przed pandemią mogą w bliskiej przyszłości stracić na wartości. A wartość tych programów jest ogromna.

Aktualizacja: 19.05.2021 16:39 Publikacja: 19.05.2021 14:26

Zgromadzone mile to wielkie obciążenie dla linii lotniczych

Foto: AdobeStock

Tylko w Stanach Zjednoczonych wartość niewykorzystanych mil, które mogą zostać zamienione na bilety lotnicze i podwyższenie klasy podróży sięga 25,5 mld dolarów – wyliczył portal konsumencki LendingTree Inc. Dla przewoźników to potężne obciążenie, które chciałyby zmniejszyć, ale jednocześnie nie tracić na tym wizerunkowo.

— To jest oczywiste, że w sytuacji, kiedy linie lotnicze znajdują się w tak trudnej sytuacji finansowej, będą dążyły do dewaluacji mil i punktów. Moim zdaniem już się do tego przygotowują — uważa Matt Schultz, główny analityk kredytowy w LendingTree. Zresztą nie jest to nic nowego, bo przewoźnicy niespecjalnie się chwalą tym, że na programach lojalnościowych zarabiają i ile. Po pierwsze wabią nimi klientów, a po drugie sprzedają je bankom, które potem emitują karty kredytowe pozwalające zarabiać mile przy każdym skorzystaniu z tej formy płatności. To z kolei zachęca do zakupów i płacenia tą konkretną kartą.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama