Największy w Europie tani przewoźnik przewiduje obecnie, że do 31 marca 2022 przewiezie liczbę pasażerów zbliżoną do dolnej granicy widełek 80-120 mln przewidywanych dotychczas. „Ograniczenia w podróżach w okresie Wielkanocy, lockdowny i opóźniony szczyt poprawy przewozów latem 2021 z powodu wolnego zwiększania rytmu szczepień w Unii oznaczają, że ruch podróżnych będzie raczej bliższy dolnej granicy przewidywanego wcześniej zakresu” — cytuje Reuter komunikat linii.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy Ryanair przewiózł 27,5 mln pasażerów wobec 149 mln w roku do 31 marca 2020. Przewoźnik najmocniej krytykujący europejskich polityków za działania wobec kryzysu sanitarnego, zastrzegł, że jest jeszcze za wcześnie na bardziej precyzyjną roczną prognozę, ale spodziewa się osiągnięcia równowagi finansowej. Analitycy z Goodbody Stockbrokers stwierdzili w nocie, że linia zakłada pewną korektę w dół obecnej prognozy rocznego (do 31 marca 2022) zysku 252 mln euro.

Ryanair opublikuje 17 maja wyniki ostatniego roku, przewiduje zmniejszenie straty netto do 800-850 mln euro z 850-950 mln. Na koniec roku linia miała 3,15 mln euro gotówki, 31 grudnia jej rezerwy wynosiły 3,5 mld euro.