Pierwsza ekipa przystąpiła do pracy po niedawnym powrocie ze szkolenia u Bombardiera w Mirabel, gdzie powstał cały program i znajduje się pierwsza linia końcowego montażu.
- Rozszerzenie produkcji tych samolotów o drugą linię w Mobile, dzięki czemu powstało dodatkowe 400 miejsc pracy, wzmacnia pozycję Airbusa jako globalnego producenta i potwierdza, że jest istotną częścią przemysłowego krajobrazu Ameryki — oświadczył szef Airbusa na obie Ameryki, Jeffrey Knittel.
Europejska grupa ogłosiła w październiku 2017 plany dodatkowego produkowania w Alabamie tych samolotów na 100-150 miejsc, wcześniej serii C Bombardiera. Budowę głównego hangaru i budynków wspierających rozpoczęto w tym roku. Pierwszy A220-300 wyprodukowany w Stanach dla Delta Air Lines zostanie przekazany klientowi w III kwartale 2020. W połowie przyszłej dekady zakład Mobile Aeroplex w Brookley będzie wypuszczać 40-50 sztuk A220 rocznie.
Airbus korzysta również z technicznego zaplecza w Stanach. W ostatnich 3 latach kupił materiały i komponenty za 48 mld dolarów, pracuje dla niego ponad 275 tys. tys. ludzi.
Dobry kwartał
W II kwartale grupa z Tuluzy zwiększyła zysk operacyjny EBIT o 72 proc. do 1,98 mld euro i obroty o 23 proc. do 18,32 mld dzięki dużemu popytowi na samoloty i korzystnym kursom walut. Airbus odpisał 75 mln euro na koszt zaprzestania produkcji A380 i 90 mln na inne sprawy związane z przestrzeganiem przepisów, co ma związek ze śledztwem o zatrudnianiu pośredników przy sprzedaży samolotów.