Reklama
Rozwiń
Reklama

Kryzys B737 MAX: Europa się nie spieszy

Amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) robi wszystko, żeby pomóc Boeingowi w przywróceniu B737 MAX do operacji i jednocześnie odzyskać własną reputację. Inni regulatorzy nie działają w pośpiechu.

Aktualizacja: 08.05.2019 14:14 Publikacja: 08.05.2019 14:08

Kryzys B737 MAX: Europa się nie spieszy

Foto: Bloomberg

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), która 12 marca zamknęła europejską przestrzeń powietrzną dla tych maszyn (kilkadziesiąt minut wcześniej takie polecenie wydał Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Urząd Lotnictwa Cywilnego) prowadzi własne analizy systemów i oprogramowań tych maszyn. Właśnie poinformowała, że w Europie maszyny nie będą miały prawa wzbić się w powietrze, dopóki wszystkie wątpliwości nie zostaną wyjaśnione. „Zakończenie niezależnych analiz EASA jest warunkiem wstępnym do tego, by te samoloty mogły wrócić do latania” — napisał rzecznik agencji. Taka niezależność w przypadku EASA nie jest niczym nadzwyczajnym, ale zazwyczaj współpraca między obydwoma agencjami należała do wzorowych i opierała się na wzajemnym zaufaniu. Teraz, na skutek niejasnych procedur FAA, t o zaufanie zostało nadszarpnięte, bo po katastrofie Boeinga Ethiopian Airlines, EASA nakazała uziemienie Maxów, nie czekając aż to zrobią Amerykanie. 

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Setki lotów opóźnionych bądź odwołanych przez paraliż rządu USA. Będzie jeszcze gorzej
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Transport
Dwa zawiadomienia do prokuratury w sprawie sprzedaży działki pod CPK
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama