Drugi przewoźnik w USA wyjaśnił, że złożył potwierdzone zamówienie na 30 wąskokadłubowych A321-200, największych ze starszej rodziny A320, które doliczył do poprzednich trzech zamówień. Dotychczas linia kupiła 112 maszyn A321, pierwszą odebrała w 2016 r.

Jednocześnie odroczyła o 2-3 lata odbiór 10 szerokokadłubowych A350-900, które miała odebrać w latach 2019-20. Harmonogram odbioru pierwszego A350 przebiega planowo, maszyna wykona pierwszy handlowy lot w IV kwartale 2017; w bieżącym roku Delta odbierze ich pięć. Delta podjęła decyzję po podobnej z kwietnia American Airlines o odroczeniu kilku dużych samolotów Boeinga i Airbusa. Przewoźnicy opóźniają odbieranie samolotów dalekiego zasięgu z powodu ich nadpodaży.

„Te porozumienia lepiej dostosowują zamówienia samolotów wąsko- i szerokokadłubowych do potrzeb wymiany naszej floty”- wyjaśnił dyrektor generalny Delty Gil West.