– Żubr wrócił do Polski. Ta transakcja to był kamień milowy dla grupy PZU. To nas zmieniło, otworzyło przed nami nowe horyzonty – mówił Paweł Surówka, prezes PZU, prezentując w styczniu nową strategię.
PZU ma 16 mln klientów ubezpieczeniowych w Polsce, w tym 11 mln klientów ubezpieczeń na życie. Udział w rynku spółek majątkowych grupy wynosi 35,7 proc., a PZU Życie w ubezpieczeniach ze składką okresową ma aż 45,8 proc. udziału w rynku. Spółka dysponuje ponad 2000 placówek w ubezpieczeniach zdrowotnych i usługach opieki medycznej.
Ubezpieczeniowy gigant współpracuje z 8521 agentami na wyłączność, 3150 multiagencjami oraz 1200 brokerami.
Pierwszy miliard
Powodów do zadowolenia dostarczają wyniki grupy. W 2017 r. zysk netto grupy PZU po raz pierwszy w historii przekroczył 1 mld euro (4,2 mld zł). Składka przypisana brutto wzrosła do rekordowego poziomu 22,8 mld zł z 20,22 mld zł rok wcześniej.
W październiku 2017 r. amerykańska agencja ratingowa S&P Global Ratings podwyższyła perspektywę ratingową PZU z negatywnej do stabilnej. Rating siły finansowej PZU pozostał na poziomie A–, co jest jedną z najwyższych możliwych ocen spółki z Polski.