Odkryta cztery dni temu asteroida "ekstremalnie blisko" Ziemi

Asteroida, która została odkryta zaledwie cztery dni temu, minie Ziemię w "ekstremalnie bliskiej" odległości 24 września - informuje amerykański "Newsweek" cytując astronoma, Gianlukę Masiego z Virtual Telescope Project.

Aktualizacja: 23.09.2020 06:23 Publikacja: 23.09.2020 05:20

Odkryta cztery dni temu asteroida "ekstremalnie blisko" Ziemi

Ok. 13:18 czasu polskiego asteroida, określona jako 2020 SW, zbliży się do Ziemi na odległość 26,9 tys. km, a więc będzie bliżej niż wynosi 1/10 średniej odległości między Ziemią a Księżycem - wynika z danych Centrum Studiów nad Obiektami Bliskimi Ziemi (CNEOS) NASA.

Z danych CNEOS wynika, że w ciągu najbliższego roku żadna asteroida, o której istnieniu obecnie wiemy, nie zbliży się do Ziemi na tak niewielką odległość.

2020 SW to względnie mała asteroida - jej średnica wynosi ok. 4,3-9,7 metra. Ziemię minie z prędkością ok. 28 tysięcy km na godzinę.

Asteroida została odkryta 18 września przez astronomów z obserwatorium w górach Santa Catalina, w Arizonie.

Jak czytamy w "Newsweeku" asteroida nie znajduje się na kursie kolizyjnym z Ziemią. Gdyby jednak było inaczej ze względu na jej niewielki rozmiar spaliłaby się w atmosferze.

Wszechświat bez ciemnej materii? Nowa hipoteza wzbudza kontrowersje