Reklama

Reklamy suplementów diety - nadawcy telewizyjni podpisali porozumienie

Reklama suplementów diety nie może wprowadzać odbiorców w błąd poprzez wskazywanie na właściwości lecznicze lub jakiekolwiek zastosowanie lecznicze - przewiduje porozumienie, które podpisali dziś nadawcy telewizyjni z organizacjami zrzeszającymi producentów suplementów diety.

Aktualizacja: 26.11.2019 05:28 Publikacja: 25.11.2019 19:35

Reklamy suplementów diety - nadawcy telewizyjni podpisali porozumienie

Foto: Adobe Stock

dgk

Dokument przygotowali wspólnie nadawcy telewizyjni prowadzący działalność reklamową na rzecz kanałów własnych i reprezentowanych (Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja TVN) oraz organizacje zrzeszające producentów suplementów diety (PASMI Związek Pracodawców „Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty", Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych POLFARMED, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek, Polski Związek Producentów Przemysłu Farmaceutycznego PZPPF).

Samoregulacja jest efektem współpracy przedstawicieli rynku nadawców z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji. Jak informuje KRRiT, porozumienie przewiduje m.in., że reklama suplementów diety:

· nie może wprowadzać odbiorców w błąd poprzez wskazywanie na właściwości lecznicze lub jakiekolwiek zastosowanie lecznicze;

· nie może sugerować, że spożycie suplementu może zastępować zrównoważoną dietę;

· nie może odnosić się do nazw chorób, które w rzeczywistości nie istnieją;

Reklama
Reklama

· nie może być łączona w jednym spocie reklamowym z reklamą produktu leczniczego lub wyrobu medycznego;

· nie może przedstawiać wizerunku osób, które mogą być odebrane jako przedstawiciele zawodów medycznych, ani nie mogą pojawiać się w niej przedmioty oraz miejsca budzące skojarzenia z wykonywaniem zawodów medycznych, działalnością leczniczą lub rehabilitacyjną;

· nie może odnosić się do wyników badań bez wyraźnego wskazania źródła ich pochodzenia;

· musi zostać oznaczona informacją graficzną z tekstem: „Suplement diety. Zawiera składniki, które wspomagają funkcje organizmu poprzez uzupełnienie normalnej diety. Nie ma właściwości leczniczych.".

Dodatkowo, nadawcy telewizyjni nie będą nadawać reklam suplementów diety bezpośrednio przy audycjach dla dzieci.

Porozumienie zacznie obowiązywać od 1 grudnia 2019 roku i dotyczyć będzie wszystkich reklam suplementów diety emitowanych od 1 stycznia 2020 roku.

Sądy i trybunały
Uchylenie immunitetu Małgorzaty Manowskiej zablokowane. Brakuje podpisu Dariusza Barskiego
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Uczniowie i nauczyciele alarmują w sprawie tzw. godzin basiowych. „To tykająca bomba”
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędziowie nie chcą odchodzić „na emeryturę”. KRS częściej odmawia niż się zgadza
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Dane osobowe
Kto odpowiada za wyciek danych osobowych pacjenta? Zapadł precedensowy wyrok
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama