Konsumenci: kto odpowiada za etykiety na produkcie

Aby zobowiązać skontrolowanego do zamiany etykiet trzeba mieć pewność, że nie jest on tylko usługodawcą. Nie można go bowiem zmuszać do modyfikowania informacji na cudzych opakowaniach i naruszania warunków umowy z partnerem handlowym.

Publikacja: 10.06.2017 13:15

Konsumenci: kto odpowiada za etykiety na produkcie

Foto: 123RF

W spółce przeprowadzono kontrolę, podczas której stwierdzono nieprawidłowości w oznakowaniu różnego rodzaju produktów. Chodziło o tysiące litrów tłuszczu roślinnego do smażenia, gotowania i pieczenia.

W ocenie inspekcji oznakowanie tych produktów było niezgodne z prawem. Przepisy wymagają bowiem obowiązkowego oznaczenie ilości składnika lub kategorii składników użytych do wytwarzania lub przygotowania danego środka spożywczego, gdy są one podkreślone w etykietowaniu słownie, obrazowo lub graficznie.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Ważna opinia z TSUE ws. neosędziów. Nie spodoba się wielu polskim prawnikom
Sądy i trybunały
Będzie nowa ustawa o Sądzie Najwyższym. Ujawniamy plany reformy
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
ZUS
Kolejny pomysł zespołu Brzoski: ZUS rozliczy składki za przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w Polsce
Od 1 maja rusza nowy program bezpłatnych badań. Jak z niego skorzystać?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne