Reklama

Reklamacja spodni narciarskich kupionych za granicą

Polski miłośnik sportów zimowych kupił w czeskim sklepie spodnie narciarskie. Po prawie 2 latach (około kilkunastu dniach użytkowania) zauważył, że zamek w spodniach się odpruł.

Aktualizacja: 23.01.2020 16:51 Publikacja: 23.01.2020 16:24

Reklamacja spodni narciarskich kupionych za granicą

Foto: Adobe Stock

Klient wysłał reklamację spodni. Sprzedawca uznał jednak uszkodzenie za mechaniczne, przerzucając tym samym winę na konsumenta.

Sprawa trafiła do ECC-Net. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce zapoznało się z odpowiedzią na reklamację spodni i we współpracy ze swoim odpowiednikiem w Czechach skontaktowało się ze sklepem. Sprzedawca po pierwszym kontakcie odrzucił sprawę ze względu na ciężar dowodowy. Zgodnie z polskim prawem, jeżeli wada ujawniła się po roku, to klient musi udowodnić, że istniała w momencie zakupu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Prawne
Jakub Sewerynik: O starszych braciach, czyli mury rosną
Internet i prawo autorskie
Internetowe filmiki z dzikimi zwierzętami i ludźmi mogą być bardzo niebezpieczne
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Będą ważne zmiany w prawie budowlanym? „Żółta kartka” zamiast blokady inwestycji
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Podatki
Ojciec zarządza pensją córki - co z podatkiem?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama