W ciągu 1,5 roku od wejścia do Polski Globalworth dał się poznać jako kupiec agresywny – na budowę portfela wydał 800 mln euro, ale i specyficzny – wybieraliście często znane, lecz wiekowe obiekty. Nie sposób zacząć rozmowy od waszego pierwszego zakupu – warszawskiego biurowca Warta Tower, zbudowanego niemal 20 lat temu. Ubezpieczyciel postanowił się przeprowadzić do nowoczesnego biurowca, który powstanie za dwa lata.
Naszą strategią nie jest konkurowanie o nowych najemców, jak robią to deweloperzy nowych inwestycji, tylko dbanie o długoterminowe relacje z podmiotami obecnymi w kupowanych nieruchomościach. Inwestując w dany budynek, zawsze bierze się pod uwagę scenariusz nieprzedłużenia umowy przez najemców, także tych strategicznych. Z Warty główny najemca odchodzi, ale w wieżowcu Warsaw Trade Tower właśnie podpisaliśmy przedłużenie umowy ze strategicznym klientem, AXA – do 2030 roku. Na dziś mamy podpisane nowe umowy najmu i przedłużenia na 100 tys. mkw., z czego 40 tys. mkw. zawarliśmy od początku tego roku.
Wspólnym mianownikiem nieruchomości, które kupujemy, jest doskonała lokalizacja, dobre skomunikowanie z miastem. Nabywanie starszych obiektów jest przemyślaną strategią, nastawioną na – jak się to określa w naszej branży – repozycjonowanie, czyli zmianę funkcji nieruchomości, nadawaniu im nowej wartości – nie oznacza to wcale zrównania z ziemią dotychczasowych zabudowań i postawienia nowych. Skrajnym przykładem może być słynny amerykański The Empire State Building z lat 30., który jest wieżowcem certyfikowanym.
To trend, który jest obecny na dojrzałych zachodnich rynkach, który i w Polsce będzie coraz bardziej widoczny – aż stanie się głównym nurtem, po tym jak skończą się grunty pod inwestycje. Jesteśmy pierwszym graczem w Polsce, który nastawia się na modernizowanie obiektów na taką skalę. W tym sensie, będąc zarządcą największego portfela nieruchomości biurowych – blisko 500 tys. mkw., jesteśmy jednocześnie startupem.
Naszą ambicją jest wykroczenie poza technologie. Będziemy dążyć do tego, by nasze nieruchomości stały się atrakcyjne dla użytkowników nie tylko przez odświeżenie murów i instalacji, ale zapewnienie wartości dodanej.