Reklama

Kolei brakuje pieniędzy na nowe inwestycje

Kolejna fala zwolnień pracowników i upadłości grozi firmom produkującym materiały i urządzenia niezbędne przy inwestycjach w modernizacje linii kolejowych. Dołek inwestycyjny, w jaki z powodu zmiany perspektywy budżetowej UE wpadła branża kolejowa, już wyhamował przetargi na nowe przedsięwzięcia, co zaczyna uderzać w wykonawców inwestycji.

Aktualizacja: 25.06.2021 15:06 Publikacja: 25.06.2021 13:55

Kolei brakuje pieniędzy na nowe inwestycje

Foto: AdobeStock

Problemem okazuje się brak zapewnionego finansowania dla nowych projektów z perspektywy UE 2021-2027. Programy operacyjne na lata 2021 – 2027 są nadal w opracowaniu, a harmonogram dalszych prac zakłada, że potrwają one co najmniej do końca 2021 roku. - W praktyce oznacza to, że finalne zatwierdzenie źródeł finansowania w kolejnym wieloletnim programie inwestycji kolejowych może nastąpić dopiero w roku 2022. A do zatwierdzenia następnego Krajowego Programu Kolejowego zamawiający (PKP Polskie Linie Kolejowe) nie ma podstawy do zawierania umów, co blokuje ogłaszanie nowych przetargów – alarmują Izba Gospodarcza Transportu Lądowego (IGTL) i Railway Business Forum (RBF) - organizacje reprezentujące producentów i wykonawców.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama