Pomiędzy Poznaniem a stacją Oborniki Most modernizowane są perony w Wargowie, Złotnikach, Poznaniu Strzeszynie, Golęczewie i Chludowie. Trwa wymiana jednego z dwóch torów i sieci trakcyjnej. Do wymiany przewidziano 9 rozjazdów, a 3 wiadukty czeka remont. W przyszłym miesiącu ma się zakończyć pierwszy etap robót.

- Projekt ma duże znaczenie dla Wielkopolski i aglomeracji poznańskiej. Zapewni także lepsze podróże w relacjach międzyregionalnych i sprawniejszy przewóz ładunków – mówi Arnold Bresch, członek zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która zarządza kolejową infrastrukturą.

Pomiędzy grudniem a marcem przyszłego roku prowadzone będą prace przy nowym Lokalnym Centrum Sterowania. Układane będą kable telekomunikacyjne i budowane nastawnie kontenerowe. Kolejny etap modernizacji, który rozpocznie się w marcu, obejmie drugi tor na odcinku Poznań – Oborniki Most. Rozpocznie się także remont mostu przez Wartę. Gdy remont wyłączy z ruchu jednotorowy odcinek Oborniki-Piła, wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.

Według PLK, modernizacja 94-kilometrowej linii skróci czas przejazdu z Poznania do Piły o ok. 40 minut. Podróż zamiast dotychczasowych 2 godzin zajmie tylko godzinę i 20 minut. Przebudowane zostaną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko i Piła, a także przystanki: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo, Oborniki Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki koło Chodzieży, Milcz oraz Piła Kalina. Wszystkie zostaną wyposażone w nowe ławki, wiaty, systemy informacji pasażerskiej oraz nowe oświetlenie. Pojawią się udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Dla poprawy bezpieczeństwa wymienione będą rozjazdy na trasie, a przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zmodernizowane.

Kolej zakłada, że roboty na linii pomiędzy Poznaniem a Piłą zakończą się w grudniu 2019 r.