Składy superszybkiej kolei chińskiej zaprojektowano do prędkości 350 km/h, ale w 2011 r. po katastrofie w prowincji Zhejiang, na wschodzie kraju, w której zginęło ok. 30 osób, władze w Pekinie zabroniły przekraczania 300 km/h.

Według dziennika „Beijing News”, rząd zamiera teraz pozwolić od września superszybkim składom kursować szybciej na trasie Pekin-Szanghaj, co skróci czas podróży do 4 godzin 30 minut z obecnie 6 godzin. Najnowsze dziecko chińskich TGV, Fuxing mogący osiągać 400 km/h pokazany pod koniec czerwca, zacznie obsługiwać tę trasę Pekin-Szanghaj — podał dziennik.

Chiny mają największą na świecie sieć tych pociągów, które mocno konkurują z liniami lotniczymi w ruchu krajowym, na 31 prowincji, 29 jest obsługiwane przez te składy, tylko Tybet i Ningxia nie są podłączone do sieci.