„Czego uczy nas golf?”, książka Michała Kopczewskiego o golfie i biznesie

Michał Kopczewski, trener i konsultant w dziedzinie zarządzania, napisał książkę „Czego uczy nas golf?”. I z wiarą przekonuje, że wbijanie piłki do dołków powinno przełożyć się na sukcesy w biznesie

Publikacja: 04.10.2017 21:18

Michał Kopczewski, Czego uczy nas golf?, Processum, Warszawa 2017

Michał Kopczewski, Czego uczy nas golf?, Processum, Warszawa 2017

Foto: rp.pl

To nie jest zwykły podręcznik gry, powstały ze sportowego zapału. Autor, odkrywszy i rozwinąwszy pasję do golfa (także dochodząc do pozycji kapitana Królewskiego Klubu Golfowego w Wilanowie), zauważył interesującą zbieżność między starym szkockim sportem i dobrymi praktykami zarządzania.

Odkrycie skłoniło go wybrania osiemnastu cennych cech golfa, które są równie znaczące w biznesie i postanowił rzetelnie je opisać i skomentować, dając czytelnikom jasną podpowiedź: zajmijcie się golfem, także dlatego, że wam pomoże dobrze prowadzić biznes, jeśli go macie lub zamierzacie mieć.

Do wsparcia tego pomysłu poprosił trójkę ekspertów, którzy wzbogacili przekaz o właściwe swemu doświadczeniu i wiedzy argumenty. W tej trójce jest pani dr Irena Eris, założycielka Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris (także znana promotorka kobiecego golfa), która prezentuje w książce praktyczno-biznesowy punkt widzenia.

Jest Andrzej Person, senator RP dwóch kandencji, prezes honorowy Polskiego Związku Golfa, od lat niestrudzony propagator dyscypliny, potrafiący o niej mówić z uczuciem w każdych okolicznościach. Jest też Jacek Person, członek PGA Polska, kompetetny instruktor i komentator golfa, który patrzy na tę grę przede wszystkim okiem sportowego profesjonalisty.

Po krótkim wstępie i słowniczku właściwych dyscypinie wyrażeń (angielski język golfowy nie jest silnie zbieżny z angielskim jako takim, polskie tłumaczenia też niekiedy są niełatwe) spotykamy się zatem z główną treścią: osiemnastoma cechami, które z gry w golfa robią doskonały trening menedżera.

Wszystkich 18 rozdziałow-dołków nie będziemy wymieniać, kto zechce, odkryje, ale coś powiedzmy: zaczyna się od cierpliwości, kończy na radości z tego, co się robi. Po drodze spotykając m. in. zaufanie, wyrównanie szans, nadzieję i pozytywne myślenie oraz grę zespołową.

Wyszedł ciekawy czterogłos (autor pełni między rozmowami rolę fachowego łącznika świata golfa i biznesu), wypełniony opisem wielu barw omawianej dyscypliny, z drugiej strony, jako się rzekło, to oczywista podpowiedź – golf może być opłacalną inwestycją w siebie, przy okazji – niezwykle przyjemną.

To nie jest zwykły podręcznik gry, powstały ze sportowego zapału. Autor, odkrywszy i rozwinąwszy pasję do golfa (także dochodząc do pozycji kapitana Królewskiego Klubu Golfowego w Wilanowie), zauważył interesującą zbieżność między starym szkockim sportem i dobrymi praktykami zarządzania.

Odkrycie skłoniło go wybrania osiemnastu cennych cech golfa, które są równie znaczące w biznesie i postanowił rzetelnie je opisać i skomentować, dając czytelnikom jasną podpowiedź: zajmijcie się golfem, także dlatego, że wam pomoże dobrze prowadzić biznes, jeśli go macie lub zamierzacie mieć.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Inne sporty
Rosjanie i Białorusini na igrzyskach w Paryżu. Jak umiera olimpijski ruch oporu
Inne sporty
Rusza Grand Prix na żużlu. Bartosz Zmarzlik w pogoni za piątym złotem
Inne sporty
Polacy zaczynają mistrzostwa świata w cheerleadingu. Nadzieje są duże
Inne sporty
Bratobójcza walka o igrzyska. Polacy zaczęli wyścig do Paryża
kolarstwo
Katarzyna Niewiadoma wygrywa Strzałę Walońską. Polki znaczą coraz więcej