Z chińskiego serwisu e-handlu skorzystali w Dniu Singla klienci z 225 krajów świata, a tegoroczne obroty są o 39 proc. większe nić w 2016 roku. W szczytowym momencie spółka obsługiwała 256 tys. transakcji na sekundę.

Rozpoczęciu sprzedaży towarzyszyła uroczysta gala w Szanghaju, na której byli obecni: założyciel koncernu Alibaba, najbogatszy człowiek Chin - Jack Ma oraz światowe gwiazdy m.in. aktorka Nicole Kidman i piosenkarz Pharell Williams oraz tenisistka Maria Sharapova.

W „święto singli" sklepy internetowe oferują znaczące obniżki cen - nawet do 90 procent, co przyciąga konsumentów. Większość zakupów Chińczycy robią poprzez specjalne aplikacje na smartfony. Szaleństwo zakupów trwa jednak tylko 24 godziny.

Wielki Festiwal Zakupów w tzw. Dzień Singla został po raz pierwszy zorganizowany w 2009 r. przez chińskiego giganta e-commerce, a wymyślił go założyciel i prezes grupy Jack Ma.