fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Dzień Singla. Chińczycy zachęcają świat do zakupów

Singles' Day w Szanghaju
AFP
Odbywający się od 2009 r. Dzień Singla przestał być już tylko chińskim świętem zakupów internetowych. Coraz mocniej otwiera się na kupujących z innych krajów, także z Polski

Sekundę po północy oficjalnie wystartowała już 11 edycja tego największego na świecie święta internetowych zakupów. Pierwszy rekord pobito już po minucie i 36 sekundach kiedy wartość transakcji przekroczyła 10 mld juanów (ponad 1 mld dol.), A kwota ta potroiła się po 5 minutach po północy. To znacznie lepsze wyniki niż rok temu co pozwala zakładać, że zostanie pobity kolejny rekord.

W 2018 r. konsumenci wydali 11 listopada podczas tzw. Dnia Singla niemal 31 mld dol. co czyni z tego dnia absolutnego rekordzistę jeśli chodzi o wydatki podczas jednego dnia. W Chinach to prawdziwe święto, całą dobę trwa specjalny koncert na żywo transmitowany w sieci, w tym roku jego gwiazdą jest amerykańska piosenkarka pop Taylor Swift. Do tego promocje z hasłem 11.11 widać na każdym kroku.

Czytaj także: Świątynie konsumpcji – ich obrzędy, liturgie i święta

- W Chinach kanał internetowy i tradycyjny coraz mocniej się uzupełniają, coraz więcej klientów robi podczas wizyty w sklepie zakupy online - mówi Chen Xiaodong, prezes Intime Retail Group. Oczekiwania co do 2019 r. były oczywiście wyśrubowane, w końcu to 11 edycja tego wydarzenia prowadzonego przez grupę Alibaba na coraz większą skalę. Już nie tylko jej serwisy jak Taobao, AliExpress czy Tmall mocno promują specjalne oferty promocyjne na 11 listopada, ale w Chinach również w sklepach stacjonarnych można znaleźć informację o tym wydarzeniu.

- Oczywiście zakładamy rekordowe wyniki na ten dzień - mówi Rzeczpospolitej Alvin Liu, dyrektor generalny Tmall podkreślając, że firma ma ma bardzo ambitne cele jeśli chodzi o dalszy rozwój. Jednak nikt nie zdradza konkretnych oczekiwań, choć pewne wyniki są znane choćby po rezultatach przedsprzedaży. Tmall podał, że już po niecałych 2 godzinach pobito w wielu markach ubiegłoroczne rezultaty, zatem koncern Alibaba może znowu zadziwić skalą wzrostu.

Tmall to największa platforma do sprzedaży zagranicznych produktów w Chinach, za jej pośrednictwem w Państwie Środka obecne są już choćby polskie marki kosmetyczne, ale również szereg globalnych marek luksusowych.

Ten serwis to domena Chińczyków, w innych krajach można zakupy w Chinach robić przez AliExpress. Ten serwis nie podaje wyników, wiadomo tylko, że działa w ponad 200 krajach, a głównie dzięki niemu międzynarodowa sprzedaż koncernu Alibaba w 2018 r. wzrosła 94 proc. podczas ubiegłorocznego Dnia Singla jak podaje Gemius 11 listopada 2018 r. odnotowano też rekordową liczbę odsłon z Polski na aliexpress.com – aż 29 mln, podczas gdy średnia z września i października wynosiła 5 mln odsłon. Użytkownicy spędzili tego dnia aż 406 tys. godzin na tej witrynie, podczas gdy średnia to 82 tys. godzin.

Ogólnie aliexpress.com od września 2018 do marca 2019 co miesiąc zyskiwał wielu użytkowników – z 2,9 mln w sierpniu 2018 wzrosło do 6,6 mln w marcu 2019 (razem z aplikacją mobilną – 9,1 mln). Potem zaczął trochę tracić – we wrześniu liczba użytkowników wyniosła 5,4 mln (razem z aplikacją mobilną – 8,2 mln). - Obecnie jest to druga największą pod względem liczby użytkowników platforma sprzedażowa online w Polsce - podaje Gemius.

Piotr Mazurkiewicz z Hangzhou

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA