Reklama

Dzień Singla. Chińczycy zachęcają świat do zakupów

Odbywający się od 2009 r. Dzień Singla przestał być już tylko chińskim świętem zakupów internetowych. Coraz mocniej otwiera się na kupujących z innych krajów, także z Polski

Publikacja: 11.11.2019 06:32

Singles' Day w Szanghaju

Singles' Day w Szanghaju

Foto: AFP

Sekundę po północy oficjalnie wystartowała już 11 edycja tego największego na świecie święta internetowych zakupów. Pierwszy rekord pobito już po minucie i 36 sekundach kiedy wartość transakcji przekroczyła 10 mld juanów (ponad 1 mld dol.), A kwota ta potroiła się po 5 minutach po północy. To znacznie lepsze wyniki niż rok temu co pozwala zakładać, że zostanie pobity kolejny rekord.

W 2018 r. konsumenci wydali 11 listopada podczas tzw. Dnia Singla niemal 31 mld dol. co czyni z tego dnia absolutnego rekordzistę jeśli chodzi o wydatki podczas jednego dnia. W Chinach to prawdziwe święto, całą dobę trwa specjalny koncert na żywo transmitowany w sieci, w tym roku jego gwiazdą jest amerykańska piosenkarka pop Taylor Swift. Do tego promocje z hasłem 11.11 widać na każdym kroku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Chińczycy kupują coraz mniej zegarków. Swatch liczy straty
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Reklama
Reklama