Sekundę po północy oficjalnie wystartowała już 11 edycja tego największego na świecie święta internetowych zakupów. Pierwszy rekord pobito już po minucie i 36 sekundach kiedy wartość transakcji przekroczyła 10 mld juanów (ponad 1 mld dol.), A kwota ta potroiła się po 5 minutach po północy. To znacznie lepsze wyniki niż rok temu co pozwala zakładać, że zostanie pobity kolejny rekord.
W 2018 r. konsumenci wydali 11 listopada podczas tzw. Dnia Singla niemal 31 mld dol. co czyni z tego dnia absolutnego rekordzistę jeśli chodzi o wydatki podczas jednego dnia. W Chinach to prawdziwe święto, całą dobę trwa specjalny koncert na żywo transmitowany w sieci, w tym roku jego gwiazdą jest amerykańska piosenkarka pop Taylor Swift. Do tego promocje z hasłem 11.11 widać na każdym kroku.
Czytaj także: Świątynie konsumpcji – ich obrzędy, liturgie i święta
- W Chinach kanał internetowy i tradycyjny coraz mocniej się uzupełniają, coraz więcej klientów robi podczas wizyty w sklepie zakupy online - mówi Chen Xiaodong, prezes Intime Retail Group. Oczekiwania co do 2019 r. były oczywiście wyśrubowane, w końcu to 11 edycja tego wydarzenia prowadzonego przez grupę Alibaba na coraz większą skalę. Już nie tylko jej serwisy jak Taobao, AliExpress czy Tmall mocno promują specjalne oferty promocyjne na 11 listopada, ale w Chinach również w sklepach stacjonarnych można znaleźć informację o tym wydarzeniu.
- Oczywiście zakładamy rekordowe wyniki na ten dzień - mówi Rzeczpospolitej Alvin Liu, dyrektor generalny Tmall podkreślając, że firma ma ma bardzo ambitne cele jeśli chodzi o dalszy rozwój. Jednak nikt nie zdradza konkretnych oczekiwań, choć pewne wyniki są znane choćby po rezultatach przedsprzedaży. Tmall podał, że już po niecałych 2 godzinach pobito w wielu markach ubiegłoroczne rezultaty, zatem koncern Alibaba może znowu zadziwić skalą wzrostu.