Reklama

Wojna handlowa boleśnie trafiła wydawcę Harry'ego Pottera

Brytyjski Bloomsbury, wydawca książek o przygodach Harry'ego Pottera, stał się jedną z ofiar wojny handlowej między Chinami a Stanami Zjednoczonymi.

Aktualizacja: 31.10.2019 17:57 Publikacja: 31.10.2019 12:52

Wojna handlowa boleśnie trafiła wydawcę Harry'ego Pottera

Foto: Bloomberg

ula

Wydawnictwo drukowało książki na rynek amerykański w Chinach. W związku z wojną handlową książki zdrożały z dnia na dzień o 15 proc. - informuje BBC. To efekt "uboczny" wprowadzenia przez te kraje ceł handlowych. Według BBC nikt nie spodziewał się, że wprowadzenie ceł przez USA i Chiny odbije się na książkach.

Nigel Newton, dyrektor generalny Bloomsbury, przyznał, że wydawnictwo tego nie przewidziało, ale podchodzi do problemu "spokojnie". Jego zdaniem cła nie będą miały wpływu na jej finanse w bieżącym roku budżetowym, ponieważ ma sposoby, by je w przyszłości złagodzić.

Newton powiedział BBC, że wiele książek wydawnictwa drukowanych jest w Chinach, nie tylko ze względu na konkurencyjną cenę, ale także ze względu na doskonałą jakość.

W pierwszej połowie tego roku (do września - czyli pierwszych 6 miesiącach roku obrachunkowego) - Bloomsbury zanotowało 5-procentowy spadek sprzedaży, który wyniósł 71,3 mln funtów, natomiast zysk przed opodatkowaniem wyniósł 1,3 mln funtów, co oznacza spadek o 19 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.

Nigel Newton powiedział BBC, że dla wydawnictw zawsze druga połowa roku jest najważniejsza, kiedy to klienci kupują prezenty bożonarodzeniowe, w tym także książki dla swoich bliskich. W październiku Bloomsbury wypuściło premierowe wydanie ilustrowanej wersja książki "Harry Potter i Czara Ognia".

Reklama
Reklama

Z początkiem września zaczęły obowiązywać nowe cła USA na towary chińskie, o wartości 125 miliardów dolarów. Chiny odpowiedziały Stanom Zjednoczonym, wprowadzając dodatkowe taryfy na produkty amerykańskie.

Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama