W Polsce od kilku lat rozkręca sie boom na kupowanie bezpośrednio u chińskich producentów, miedzy innymi przez takie serwisy jak Aliexpress czy JD. Kupujący w Chinach to największa grupa spośród osób szukających okazji w zagranicznych e-sklepach. Teraz do wyścigu mocniej chce się włączyć platforma eBay.

Ogłasza nową usługę SpeedPAK - wspierającą handel transgraniczny oraz ułatwiającą konsumentom zamawianie produktów z Chin. Wewnętrzne dane eBay pokazują, że w stosunku do poprzedniego roku tylko w I kwartale 2018 roku import towarów z regionu Azji i Pacyfiku do Polski wzrósł o 40 proc., a najczęściej importowanymi produktami są elektronika oraz akcesoria do telefonów komórkowych. Dzięki współpracy z chińskim partnerem, Orange Connex Ltd., rozwiązanie SpeedPAK dostępne jest już teraz także na eBay.pl.

- Stale przyglądamy się zwyczajom zakupowym konsumentów na rynkach, na których jesteśmy obecni i staramy się wprowadzać rozwiązania ułatwiające im zakupy. W odpowiedzi na tak duże zainteresowanie produktami z Chin wprowadziliśmy usługę, dzięki której nawet milion produktów będzie możliwy do zamówienia z krótszym czasem dostawy – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

Dla paczek z usługą SpeedPAK, czas dostarczenia przesyłki został skrócony do 15-18 dni roboczych. Dodatkowo SpeedPAK udostępnia także możliwość śledzenia zamówienia na różnych etapach jego dostawy. Rozwiązanie to pozwala platformie na kompleksowy nadzór i zarządzanie wysyłkami, co z kolei pozytywnie przekłada się na wrażenia zakupowe klientów.

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2018" prawie co czwarty polski internauta kupuje w zagranicznych e-sklepach, a co piąty zamawia produkty z Chin. Według 58 proc. respondentów do zakupów w sieci motywuje ich różnorodność sposobów dostarczenia i odbioru zamówień. 32 proc. badanych przyznaje, że do częstszego robienia zakupów zachęcałby szybki czas dostawy.