Reklama
Rozwiń
Reklama

Rozpędzony przez pandemię rynek będzie nadal rósł

Epidemia koronawirusa pomogła firmom sprzedającym przez internet. A ten rok i kolejne lata również mają zaowocować dwucyfrowym wzrostem sektora.

Publikacja: 06.07.2021 21:00

Rozpędzony przez pandemię rynek będzie nadal rósł

Foto: shutterstock

Pandemia zmieniła nawyki konsumentów na całym świecie. Globalny trend widoczny jest też w Polsce, gdzie już od wielu lat sektor e-commerce i tak mocno się rozwijał.

– Oczywiście pandemia koronawirusa zmieniła preferencje i przyzwyczajenia zakupowe klientów na całym świecie – mówi Krzysztof Bajołek, prezes i założyciel Answear.com. – Szacujemy, że przyspieszyła ona rozwój już i tak dynamicznie rosnącego rynku e-commerce o jakieś dwa–trzy lata. Niezwykle nas to cieszy, bo trafiły tutaj osoby, które nigdy wcześniej nie robiły zakupów online, stając się jednocześnie bardzo ważną grupą klientów. Warto dodać, że zakupy przez internet to trend globalny, którego stały wzrost obserwuje się praktycznie we wszystkich krajach na świecie. W regionie CEE widzimy jednak najdynamiczniejsze zmiany, z racji na relatywnie niską penetrację e-commerce w porównaniu z Europą Zachodnią – dodaje.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama