Marki własne podbijają polski rynek. Produkty na zlecenie sieci handlowych to niemal 30 proc. naszego rynku FMCG.
Zyskują obydwie strony – detaliści na markach własnych generują wyższe marże, ponieważ produktów nie trzeba specjalnie promować. Klienci są zadowoleni z niższych cen, nawet o 30 proc.
Chce na tym zyskiwać Polska Grupa Supermarketów, prowadząca sklepy Top Market, Minuta8, Delica. Na przełomie kwietnia i maja trafią do nich dwie marki własne, pod którymi sprzedawane będą m.in. napoje, słodycze, makarony, a także alkohol.
– Chcemy oferować klientom najwyższą jakość produktów w najniższych cenach, stąd podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu na rynek marki własnej, produkowanej wyłącznie w Polsce – mówi Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.
Teraz opracowywane są etykiety i wygląd opakowań, które już w maju zagoszczą na sklepowych półkach. W ramach planu poszerzania oferty kolejny etapem będzie wdrożenie serii produktów ekologicznych i prozdrowotnych. Spółka spodziewa się, że dzięki wprowadzeniu marek własnych jej sprzedaż może wzrosnąć nawet 10 proc.